Urednici:
- izv. prof. dr. sc. Nina Pereza, dr. med.,
- prof. dr. sc. Goran Hauser, dr. med.,
- prof. dr. sc. Alen Ružić, dr. med.,
- Davorka Lulić, dr. med.
Autori:
- Davorka Lulić, dr. med.,
- Frano Marinelli, dr. med.,
- Domagoj Mičetić, dr. med.,
- prof. dr. sc. Sandra Milić, dr. med.,
- Nina Poropat, dr. med.,
- Marija Troskot Cuculić, dr. med.,
- dr. sc. Božidar Vujičić, dr. med.
Sažetak:
Kolegij Klinička propedeutika uvod je u kliničku medicinu, u kojem studenti stječu znanja i vještine potrebne za pregled bolesnika te se upoznaju s vodećim znacima i sindromima iz područja interne medicine. InterMed projekt obrazovni je projekt koji su pokrenuli Katedra za internu medicinu i Centar za unaprjeđenje nastavničkih kompetencija i komunikacijskih vještina Medicinskog fakulteta u Rijeci s ciljem virtualne standardizacije učenja i poučavanja kliničkih vještina u internoj medicini i kliničkoj propedeutici. Jedinstvenost InterMed projekta očituje se u činjenici da se, po prvi put na Medicinskom fakultetu u Rijeci, ali i Republici Hrvatskoj, u zajedničkom stvaranju obrazovnih materijala u medicinskoj edukaciji udružuju struka i metodičko-didaktička podrška za profesionalni razvoj nastavnika, uz podršku studenata u daljnjem razvoju stvorenih materijala i koncepta nastavnog procesa.
Priručnik INTERMed projekt: Virtualna standardizacija učenja i poučavanja kliničkih vještina u internoj medicini i kliničkoj propedeutici inovativni je i kombinirani digitalni i tiskani priručnik izrađen u dva dijela i četiri različita oblika. Prvi dio je interaktivni pdf dokument i tiskano izdanje koji sadrži pisane hodograme i materijale za strukturirane kliničke ispite. Drugi dio sadrži demonstracijske videozapise u obliku ePUB i HTML e-knjige. Priručnik čini obveznu literaturu za kolegij Klinička propedeutika i Interna medicina, ali s obzirom na to da sadrži postupovnike za provođenje temeljnih kliničkih vještina uzimanja anamneze i fizikalnog pregleda, namijenjen je kao podsjetnik, pomoć i vodič svim studentima studija medicine te specijalizantima i specijalistima širokog spektra.
Iz recenzija:
“… e-priručnik iz kliničke propedeutike u svojoj biti predstavlja modernizaciju i standardizaciju obrazovnog
procesa kliničke propedeutike, a razvijen je na temeljima metodološki primijenjene medicinske edukacije, čime se
ističe u hrvatskom medicinskom obrazovnom prostoru. …” izv. prof. dr. sc. Vjekoslav Peitl, dr. med.
” … lako je djelo je primarno namijenjena studentima medicine na kolegijima Interna medicina i Klinička propedeutika, namijenjen je i studentima na drugim kolegijima s obzirom da sadrži postupke za kliničke vještine koje čine temelj kliničke medicine. Priručnik je i primjer nastavnicima u medicinskoj edukaciji koji pohađaju tečajeve za nastavničke kompetencije. ” prof. dr. sc. Goran Palčevski, dr. med.
“… Na hrvatskome jeziku postoji vrlo ograničen broj suvremenih priručnika koji se sustavno bave poučavanjem i evaluacijom kliničkih vještina u internističkoj propedeutici, posebno u kontekstu standardiziranih obrazovnih pristupa poput OSCE-a i hodograma. Iako se u međunarodnoj literaturi mogu pronaći slični edukacijski resursi, većina ih nije dostupna na lokalnom jeziku niti je utemeljena na specifičnostima domaćih kurikuluma. U tom smislu, ovaj priručnik se ističe ne samo sadržajno, već i svojom pedagoškom izvedbom i jasnoćom, te ispunjava prazninu u dostupnoj stručno-edukativnoj literaturi u hrvatskom jeziku. …” prof. dr. sc. Predrag Jovanović, dr. med.
Fotografije: