2. simpozij o medicinskoj edukaciji: Kako poučavamo vještine?

Poštovani,

Nakon uspješno održanog „1. simpozija o medicinskoj edukaciji“ na temu „Inovativne metode učenja“ u prosincu 2023. godine, s velikim zadovoljstvom pozivamo Vas na „2. simpozij o medicinskoj edukaciji“ u organizaciji Centra za unaprjeđenje nastavničkih kompetencija i komunikacijskih vještina Medicinskog fakulteta u Rijeci. Sukladno inicijalnoj želji Organizacijskog odbora da ovaj skup učini tradicijom koja će se održavati povodom Dana Fakulteta, i ove će godine Simpozij biti održan prvog dana navedene svečanosti, odnosno 2. prosinca 2024. godine.

Ove godine simpozij je posvećen aktualnoj i važnoj temi te kroz kratka predavanja, simulacije nastavnog procesa i edukativne radionice pokušava odgovoriti na pitanje „Kako poučavamo vještine?“, uz „Naglasak na obrnutu učionicu“. Naime, posljednjih godina medicinski edukatori suočeni su s velikim izazovom u nastavnom procesu, koji uključuje promjenu načina na koji nove generacije studenata uče, što dovodi do dvije neizbježne posljedice. Prvo, sve veći naglasak postavlja se na osposobljavanje studenata za ishode učenja u psihomotornoj domeni, odnosno vještinama, i to na sistematičan i strukturiran način. Drugo, ekspanzivni rast medicinskih informacija upućuje na istovremenu nužnost smanjenja količine činjeničnog znanja koje studenti trebaju pamtiti, te zamjenu tradicionalnog, frontalnog načina njegova prenošenja, novim i modernijim metodama, poput obrnute učionice, koje omogućavaju osposobljavanje za cjeloživotno pronalaženje potrebnih informacija u pravo vrijeme.

Stoga je „2. simpozij o medicinskoj edukaciji“ podijeljen u sedam tematskih cjelina, od kojih „srž“ čine četiri posvećene kliničkim, temeljnim biomedicinskim i komunikacijskim vještinama te vještinama u cjeloživotnom obrazovanju. Simpozij počinje osvrtom na dosege Centra u akademskoj godini 2023./2024., a završava edukativnim radionicama. Također, prije radionica, bit će održana cjelina u kojoj će odabrani sudionici moći predstaviti primjere poučavanja vještina u vlastitoj praksi. Naime, ove godine otvaramo mogućnost aktivnog sudjelovanja za tri sudionika prema odabiru Organizacijskog odbora, od kojih će onaj s najboljim izlaganjem prema odabiru publike osvojiti besplatnu kotizaciju za pohađanje druge po redu „3I Škole iz medicinske edukacije: Inovacije, interakcija, implementacija“ u svibnju 2025. godine u Palači Moise u gradu Cresu. Upute za prijavu dostupne su na mrežnoj stranici Simpozija.

Nadamo se da ćete se odazvati u što većem broju te da ćemo zajednički nastaviti stvarati nove oblike okupljanja za dobrobit medicinske edukacije.           

S poštovanjem,
izv. prof. dr. sc. Nina Pereza, dr. med., u ime Organizacijskog odbora

Program 2. simpozija o medicinskoj edukaciji

KOTIZACIJA

Kotizacija za nastavnike i studente Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci je besplatna, dok za nastavnike i studente svih ostalih visokih učilišta u zdravstvenoj profesiji iznosi 50 Eura. Kotizacija se uplaćuje putem MEDRI webshopa.

Kotizacije uključuje pristup svim događanjima u programu, dostup materijalima simpozija, potvrdu o sudjelovanju i pauze za kavu.

REGISTRACIJE

Broj sudionika ograničen je na 70.

Prijave za sudjelovanje otvorene su do 24. studenog 2024. u 23.59 sati ili do popunjenja kvote na poveznici.

Simpozij se održava na Medicinskom fakultetu u Rijeci, a službeni jezik je hrvatski.

MOGUĆNOST AKTIVNOG SUDJELOVANJA

Aktivno sudjelovanje u radu „2. simpozija o medicinskoj edukaciji“ nije obavezno te je skupu moguće prisustvovati u potpunosti u pasivnom obliku.

Aktivno sudjelovanje uključuje desetominutno usmeno izlaganje u tematskoj cjelini 6, odnosno „Primjerima iz vlastite prakse“, u kojoj odabrani sudionici mogu predstaviti primjere dobre prakse poučavanja vještina iz vlastite prakse. Nakon što ispune obrazac za registraciju, zainteresirani sudionici trebaju poslati naslov izlaganja i kratki sažetak od najviše 100 riječi s obrazloženjem razloga odabira primjera poučavanja vještina iz vlastite prakse te važnosti predstavljanja primjera sudionicima Simpozija. Prijave sažetka za usmeno izlaganje otvorene su do 22. studenog 2024. u 23.59 sati na poveznici.

Prema prispjelim sažetcima, Organizacijski odbor će odabrati tri sudionika čije se teme najbolje uklapaju u rad Simpozija, a sudionica ili sudionik s najboljim izlaganjem prema odabiru publike osvojit će besplatnu kotizaciju za pohađanje druge po redu trodnevne „3I Škole iz medicinske edukacije: Inovacije, interakcija, implementacija“ u svibnju 2025. godine u Palači Moise u gradu Cresu. Svi sudionici koji su prijavili sažetak za izlaganje, bit će obaviješteni o rezultatima za izlaganje 24. studenog 2024.

BODOVANJE

Tematski broj časopisa Frontiers in Education, Frontiers in Genetics i Frontiers in Pharmacology

Centar za unaprjeđenje nastavničkih kompetencija i komunikacijskih vještina Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci sudjeluje u velikoj i jedinstvenoj inicijativi izrade zajedničkog tematskog broja časopisa Frontiers in Education, Frontiers in Genetics i Frontiers in Pharmacology. Tematski broj pod naslovom „The Importance of Faculty Development in Medical Education“ posvećen je važnosti profesionalnog razvoja medicinskih edukatora, te je usmjeren predstavljanju inovacija, trendova i izazova u medicinskoj edukaciji na svim razinama. Pozivamo sve zainteresirane nastavnike i stručnjake u području medicinske edukacije da prijave znanstveni članak na temu edukacije medicinskih edukatora, inovativnih metoda učenja, e-učenja, poučavanja kliničkih vještina, virtualne stvarnosti, dizajna kurikuluma i trajne medicinske izobrazbe, kao i drugih aktualnih tema.

Ažurirano 30.10.2024.

Skip to content