Suradnička procjena (engl. peer review) je vrsta institucijskog istraživanja kvalitete nastavnog rada u visokom obrazovanju, čiji je cilj unaprijediti kvalitetu rada pojedinog nastavnika na temelju povratne informacije od drugog nastavnika. Za provođenje suradničke procjene na Medicinskom fakultetu u Rijeci odgovoran je Centar za unaprjeđenje nastavničkih kompetencija i komunikacijskih vještina. „Osposobljavanje nastavnika za provođenje suradničke procjene u medicinskoj edukaciji“ je izborni kolegij u „Modulu 4 – Napredni tečajevi za medicinske edukatore“ u sklopu programa cjeloživotnog obrazovanja „Moderna i praktična medicinska edukacija“, koji se održava kao zasebni onsite tečaj, a razlozi pokretanja navedeni su u zasebnom odlomku.
Voditeljice programa: izv. prof. dr. sc. Nina Pereza, dr. med. i prof. dr. sc. Jasenka Mršić-Pelčić, dr. med.
Cijena tečaja:
- na upit voditeljici Centra za unaprjeđenje nastavničkih kompetencija i komunikacijskih vještina
- besplatan za nastavnike i suradnike u nastavi Medicinskog fakulteta u Rijeci
Razlozi održavanja tečaja
Pozitivno ocijenjeni rezultati institucijskog istraživanja kvalitete nastavnog rada, uključujući rezultate suradničke procjene, čine nužni uvjet za ocjenu nastavne i znanstveno-stručne djelatnosti u postupku izbora u znanstveno-nastavna zvanja prema Odluci Rektorskog zbora i Nacionalnog vijeća za znanost, visoko obrazovanje i tehnološki razvoj (NN 122/2017-2788). Nadalje, suradnička procjena čini obavezni uvjet za napredovanje iz znanstveno-nastavnog zvanja docent u izvanredni profesor na Medicinskom fakultetu u Rijeci prema „Pravilniku o dodatnim uvjetima za izbor u znanstveno-nastavna zvanja iz područja biomedicine i zdravstva“. Također, prema „Priručniku za kvalitetu studiranja Sveučilišta u Rijeci“ te preporukama u opisanom postupku suradničke procjene, djelatnici u suradničkom zvanju nakon obrane doktorata trebaju proći kroz program cjeloživotnog učenja za stjecanje nastavničkih kompetencija u okviru kojega je suradnička procjena dio obaveza, a potrebno je da ostali djelatnici koji se žele uključiti u proces suradničke procjene pohađaju posebnu edukaciju pripreme za suradničku procjenu. Naposljetku, uvođenjem temeljite reforme sustava unaprjeđenja nastavničkih kompetencija na Medicinskom fakultetu u Rijeci od 2021. godine, kao i modernizacijom i proširenjem ponude različitih oblika edukacija, znanstvenih i stručnih skupova i drugih aktivnosti u sklopu Centra za unaprjeđenje nastavničkih kompetencija i komunikacijskih vještina, stvorena je stabilna stručna jezgra medicinskih edukatora koji su završili posebne oblike edukacija za unaprjeđenje nastavničkih kompetencija, koji bi daljnjim oblicima usavršavanja za provođenje suradničke procjene preuzeli ulogu procjenitelja u ovom obliku institucijskog istraživanja kvalitete nastavnog rada na Medicinskom fakultetu u Rijeci.
Stoga, sukladno svemu navedenome, kao i rastućim potrebama za provođenjem suradničke procjene na Medicinskom fakultetu u Rijeci, uspostavljen je sustav strukturiranog usavršavanja nastavnika te je uveden novi modul u sklopu programa cjeloživotnog obrazovanja „Moderna i praktična medicinska edukacija“ i unutar njega novi izborni kolegij „Osposobljavanje nastavnika za provođenje suradničke procjene u medicinskoj edukaciji“.
Ciljevi tečaja
Ciljevi tečaja su upoznati nastavnike s osnovnim konceptima suradničke procjene kao oblika institucijskog istraživanja kvalitete nastavnog rada i specifičnostima njezinog provođenja u medicinskoj edukaciji, te osposobiti nastavnike za samostalno provođenje uloge procjenitelja.
Uvjeti za upis tečaja
Obavezni uvjeti za upis su:
- završena prva tri obavezna modula u programu cjeloživotnog obrazovanja „Moderna i praktična medicinska edukacija“ (10 ECTS-a) i/ili drugi programi za unaprjeđenje nastavničkih kompetencija u trajanju od barem 70 sati i 8 ECTS-a,
- >10 godina radnog staža u suradničkom i/ili znanstveno-nastavnom zvanju,
- kontinuirano izvrsni rezultati studentskih anketa (>4,5).
Dodatni neobvezni kriteriji koji daju prednost pri upisu:
- nagrada za nastavnu izvrsnost,
- akreditirana edukacijska izdanja.
Prije upisa, provodi se obavezni intervju s voditeljicom Centra za unaprjeđenje nastavničkih kompetencija i komunikacijskih vještina na temelju kojeg se donosi konačna odluka o mogućnosti upisa kolegija.
Sadržaj tečaja
1. OPIS POSTUPKA SURADNIČKE PROCJENE U MEDICINSKOJ EDUKACIJI
Ciljevi. Metodologija provedbe i obrade podataka prema postupniku Medicinskog fakulteta u Rijeci.
2. ISPUNJAVANJE OBAVEZNE DOKUMENTACIJE ZA SURADNIČKU PROCJENU
Potrebna dokumentacija za suradničku procjenu i način njezinog ispunjavanja. Kritička analiza obilježja za procjenu nastavnog sata. Kriteriji za dodjeljivanje konačne opisne ocjene o radu nastavnika, mogući ishodi i dodatna postupanja.
3. KOMUNIKACIJSKE VJEŠTINE U POSTUPKU PROVOĐENJA SURADNIČKE PROCJENE
Pisane i usmene komunikacijske vještine u pripremi za opažanje nastavnog sata. Strukturirani modeli davanja povratne informacije tijekom naknadnog susreta.
4. SIMULACIJA PROVOĐENJA SURADNIČKE PROCJENE NA MODELNIM PRIMJERIMA
5. TRANSFORMATIVNO UČENJE – SUDJELOVANJE U SURADNIČKOJ PROCJENI U ULOZI OPAŽANOG NASTAVNIKA
Način provođenja i trajanje tečaja
Tečaj traje 12 sati i njegovim završetkom se stječe 1,5 ECTS. Broj polaznika je ograničen na 20.
Tečaj se održava u hibridnom obliku te se onsite dio održava na Medicinskom fakultetu u Rijeci, prema rasporedu koji se objavljuje prilikom raspisivanja natječaja za upis na tečaj.
Obavezna dokumentacija
Nakon otvorenog natječaja za upis, za prijavu je potrebno ispuniti obrazac za prijavu i poslati ga na adresu petra.volf.zikovic@uniri.hr (Petra Volf-Žiković, mag. oec., Referada za poslijediplomske studije i cjeloživotno obrazovanje) i nina.pereza@uniri.hr (izv. prof. dr. sc. Nina Pereza, dr. med., voditeljica programa cjeloživotnog obrazovanja „Moderna i praktična medicinska edukacija“).
U slučaju većeg broja zaprimljenih prijava, prednosti upisa na tečaj imat će polaznici s većim pokazateljima nastavne izvrsnosti prema navedenim kriterijima za upis.
Akreditirani tečaj
Održani ciklusi tečaja
PRVI CIKLUS – 20.-28. LIPNJA 2024. GODINE
Inicijalna edukacija nastavnika na poziv voditeljica tečaja.